Определения. Характеристики. Предизвикателства по жизнения цикъл на бизнес процесите. Три важни перспективи: на бизнеса, на информационните технологии, на добрите практики и ISO-стандартите за системи за управление на организациите.
Системи за управление на организацията – класически и процесен подход. Методи за анализ на бизнес процеси. Шест въпроса, на които трябва да отговорите. Проектиране на целите и проектиране на процесите, които ги постигат.
Практическа работа: Проектиране на бизнес процес
Реинженеринг на корпорацията и реинженеринг на бизнес процесите. Кога се налага реинженеринг на процесите? Еволюционна и революционна стратегия за реинженеринг на бизнес процеси.
Практическа работа: Анализ на бизнес процес за управление на заявки за услуги
Концепцията за бизнес модел. От дизайн или редизайн на предложение за стойност към клиентите, през дизайн на бизнес модел, който го произвежда и доставя, до проектиране на бизнес процесите, които го осъществяват.
Практическа работа: Реинженеринг на бизнес процеси в Business Rescue Services Ltd.
Адаптиране на процеси препоръчвани и изисквани от добри практики и ISO-стандарти за системи за управление, както и процеси вградени в информационни системи.
Ако решите да внедрите и сертифицирате Система за управление на организацията в съответствие с изисквания на ISO-стандарти: как успоредно с реинженеринга на бизнес процесите можете да разработите съществена част от системата.
Практическа работа: Water Heaters Inc. адаптира процес „Отчитане на услуги“ от ISO 20000-1 Системи за управление на ИТ услуги за да подобри обслужването на клиентите си
Дизайн на поведение. Цикъл за създаване на навици. Дизайн на тригери, програми за поведение и награди.
Пример: Проектиране на поведението на търговския екип на Business Rescue Services Ltd.
Практическа работа: Дизайн на поведение
Документиране на процеси в стила на ISO. Какво трябва да съдържа документът на бизнес процеса – минимални изисквания. Вербално и графично представяне на процес.
Практическа работа: Документиране на процес
Нива на моделиране и управление: бизнес модел, дейности и инстанции на дейности; процеси и инстанции на процеси; задачи и инстанции на задачи. Проектиране на ключови показатели за процес. Внедряване на бизнес процеси. Управление на бизнес процеси.
Упражнение: Проектиране на KPI за процес
Отвореният стандарт BPMN (Business Process Model and Notation). Основни елементи на BPMN. Софтуер за моделиране на бизнес процеси. Примери на бизнес процеси, моделирани с BPMN.
Упражнение: Моделиране на бизнес процеси с BPMN
След края на обучението получаваш сертификат, ако имаш необходимите за това присъствия по време на обучението и се справиш с поставените практически задачи. Сертификатът ще има стойност в света на бизнеса и пред твоя настоящ или бъдещ работодател, тъй като ще свидетелства за знанията и уменията, придобити по време на обучението.
Ние сме убедени, че нашите курсове ще ти дадат съвременни знания и полезни практически умения, които ще ти позволяват да бъдеш уважаван и търсен специалист. Но, ако прецениш, че някое от нашите обучения не отговори на твоите очаквания, ние ще възстановим напълно платената от теб такса.